Národná diaľničná spoločnosť vyhlasuje súťaž na technologické vybavenie tunela vrátane informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. V rámci prípravy tendra sme veľmi intenzívne komunikovali s analytikmi Inštitútu dopravnej politiky a Útvaru hodnoty za peniaze. Pri tvorbe hodnotiacich kritérií sme do značnej miery zohľadnili ich odporúčania.
Tender na technológiu budúceho najdlhšieho tunela Slovenska je nadlimitnou verejnou súťažou, predpokladaná hodnota zákazky je takmer 71,5 milióna eur. Kritériami súťaže sú okrem ceny aj predĺžená záručná doba, záručný servis, a takisto lehota výstavby. Záujemcovia môžu svoje ponuky predkladať do 25.10.2022.
Predmetom zákazky je naprojektovanie a realizácia kompletného technologického vybavenia tunela Višňové a informačného systému diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, vrátane záručného servisu, v podmienkach žltého FIDIC-u.
"Vyhlásenie súťaže je ďalším významným míľnikom pri stavbe tunela Višňové. Bezpečnosť je pre nás absolútnou prioritou, a preto budeme dbať na to, aby sme súťažou zabezpečili do tunela Višňové najmodernejšie dostupné technológie," vyjadril sa minister dopravy a výstavby Andrej Doležal.
O stavbe
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 km a pôjde tak o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek vrátane tunela bude mať 13,5 km. Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala je zároveň súčasťou plánovaného komplexného prepojenia dvoch metropol Slovenska – Bratislavy a Košíc. Úsek začína v križovatke Lietavská Lúčka, kde nadväzuje na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Za križovatkou trasa diaľnice postupuje smerom na východ, pretína katastre obcí Porúbka, Rosina, Višňové až splynie s tunelom Višňové. Tunel prechádza popod vrch Hoblík a po viac ako siedmich kilometroch vyúsťuje v križovatke Dubná Skala a napojí sa na ďalšie pokračovanie D1.